سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ |۲۸ صفر ۱۴۴۶ | Sep 3, 2024
تبلیغ دین

حوزه/ مراسم شب شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام)، از سوی هیئت مذهبی روستایی شیراز ، با حضور نمازگزارن عزادار مساجد روستایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،در شیراز، در این مراسم شامگاه دوشنبه 19 مرداد در محل مساجد روستایی  شیرازبرگزار شد، مبلغین هجرت بلند مدت روستایی در این مراسمات عزاداری به تبیین اندیشه های ناب صادق آل محمد (ص) پرداختند .

حجه الاسلام آدینه : عصر امام‌ صادق‌ ( ع‌ ) يكى‌ از طوفانى‌ترين‌ ادوار تاريخ‌ اسلام‌ دانست ‌ كه‌ از يك‌ سواغتشاشها و انقلابهاى‌ پياپى‌ گروههاى‌ مختلف‌ ، به ويژه‌ از طرف‌ خون خواهان‌ امام‌ حسين‌ ( ع‌ ) رخ‌ مى‌داد ، كه‌ انقلاب‌ "ابو سلمه‌" در كوفه‌ و "ابو مسلم‌" در خراسان‌ و ايران‌ از مهمترين‌ آنها بوده‌ است‌ .

آدینه افزود همين‌ انقلاب‌ ها  سرانجام‌ حكومت‌ شوم‌ بنى‌ اميه‌ را برانداخت‌ و مردم‌ را از يوغ‌ ستم‌ رها ساخت‌ . ليكن‌ بنى‌ عباس‌ با تردستى‌ و توطئه‌ ، به ناحق‌ از انقلاب‌ بهره‌ گرفت‌ و حكومت‌‌ را تصاحب‌ كرد. دوره‌ انتقال‌ حكومت‌ هزار ماهه‌ بنى‌ اميه‌ به‌ بنى‌ عباس‌ طوفانى‌ترين‌ و پر هرج‌ و مرج‌ ترين‌ دورانى‌ بود كه‌ زندگى‌ امام‌ صادق‌ ( ع‌ ) را فراگرفته‌ بود .

معاونت تبلیغ مدارس علمیه شیراز برگزاری این گونه مجالس عزاداری اهل البیت (ع) خصوصا برپایی مجلس عزادرای رئیس مکتب شیعه صادق آل محمد (ص) را وظیفه همه شیعیان خصوصا طلاب حوزه های علمیه که شاگردی این مکتب را می کنند دانست.

وی افزود هئیت امناء مساجد روستایی و شوراهای محترم روستایی شهر شیراز به عنوان متولیان امور مذهبی و فرهنگی روستایی شهر شیراز باید شرایط را برای حضور بیشتر روحانیون و مبلغین طرح هجرت بلند مدت فراهم کنند تا به گسترش علوم و معارف دینی و مذهبی در روستاها کمک کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha